klára stojaníková

svatební fotografka

Jak si vás zamluvíme?

Vyplňte prosím tento dotazník a já Vám zašlu e-mailem nabídku. Poté si spolu domluvíme schůzku s kávou u mě v atelieru, kde si můžete prohlídnout alba a papírové fotografie. Nežijete-li v Praze, můžeme si domluvit e-mailem. Potkat se ještě před zamluvením termínů je jedna z nejdůležitějších částí rezervace, abychom viděli, že si všichni rozumíme a sedíme si lidsky. K finálnímu zamluvení termínu se platí 2.500,- Kč rezervační poplatek, který je součástí konečné ceny. 


Fotíte svatby i mimo Prahu?

Jasná věc! Fotím svatby po celé republice. Ale i jakákoliv cesta mimo mou domovinu je vítaná. 


Fotíte svatební portréty i v ateliéru?

Ano, v ateliéru fotím velmi ráda. Hlavně pro jeho intimitu, časovou a hlavně světelnou flexibilitu. Využívám svůj ateliér v pražských Nuslích a rodinný ateliér v Kroměříži. Mimo to používám i mobilní ateliér na místech, kde není elektřina.


Proč nemáte ceny veřejně?

Každá svatba je jiná. Což neznamená, že mám pro každého jinou cenu. Každá svatba má jiná specifika, představy, která se těžko dávají jedné škatulky. Pokud chystáte svatbu malou, mimo hlavní termíny, můžeme se individuálně domluvit na balíčku s kratším focením, který není ve standardní nabídce. 


Kdy budou fotky hotové?

První ukázka je do dvou dnů od svatby. Všechny zpracované fotografie obdržíte pomocí cloudové zásilky do cca 8mi týdnů. Stejně jako vytištěné fotografie v boxu.


Děláte svatební alba, fotoknihy?

Ano, mám ráda výstupy svých fotografií pod kontrolou. Svým svatbám knihy vytvářím zdarma, platíte však jejich výrobu - tisk a vazbu.


Máte druhého fotografa?

Mám, dva druhé fotografy. Jeden je můj tatínek a zároveň fotografický učitel a druhá fotografka je má společnice z ateliéru, která šprechtí anglicky jako rodilá mluvčí. Mimo jiné je skvělé fotit ve dvou, protože díky tomu se mohu rozdělit v jeden moment na dvě místa. Speciálně při velkých svatbách. Více očí i více vidí, a máme možnost vytvořit rozmanité fotografické dílo.  


Používáte blesk či jiné umělé světlo?

Celý den fotím na denním světle a nijak nezasahuji do světelných podmínek. Blesk ruší a občas ničí autenticitu místa. Jediné, kdy přisvěcuji je v případech velmi nízkého prahu osvětlení a a hrozí, že by fotky neměly požadovanou kvalitu. Jsou chvíle, kdy je umělé svícení žádoucí a podporuje kreativitu. Musí se s tím ale zacházet s rozmyslem a předem vymyšleným záměrem.


Retušujete fotky?

Všechny fotografie tonálně i kompozičně upravuji. Pleť retušuji u portrétů a to velmi střízlivě. Samozřejmostí je odstranění rušivých prvků, kterým se nebylo možné při focení vyhnout.


Dáte nám neupravené fotky?

Neupravné fotky klientům neposkytuji za žádných okolností. Věřte, že vše dobré bude součástí galerie a nic před Vámi neschovám.


Fotíte fotky podle předlohy?

Pokud nejsou proti mému stylu a vnímání estetiky, tak ano. Můžete si připravit Pinterest nástěnku z fotek, abych viděla, co se Vám líbí.

Co ode mě ale neuvidíte jsou rádoby “vtipné” fotky a hosté napasovaní na fotografii do tvaru srdíčka. 


Fotíte skupinky?

Ano, z hlediska časového všem snoubencům doporučuji, aby měli skupinky předem promyšlené a pověřili jednu osobu aby celé focení skupinek koordinovala, tím se ušetří drahocený čas který můžete věnovat zábavě. Všichni hosté budou zachyceni přirozeně v průběhu celého dne.

spojte se se mnou

klára stojaníková

svatební fotografka 

klara@klarinetka.cz    

+420 774 770 695

© 2020 KLARA STOJANIKOVA / WEDDING PHOTOGRAPHER - ALL RIGHTS RESERVED